sinkaf eyledi hicabi bey şu dünyanın bacağına / ne ipledi baltasını ânın ne baktı nacağına

küfür: rüzgarın bir esme biçimi var, “küfür küfür” diye, işte onun yarısıdır. bir nevi küfü pası kiri temizleme edimidir aynı zamanda. zaten kökeni de “küf”ten geliyor seyircı. ancak hayata, onun derinliğine inananlar küfreder adam gibi. küfür çünkü bir itiraz olmakla birlikte kesip koparan değil, küfredilene dönüşe açık kapı bırakan bir itirazdır. müntehirlerinki bu nedenle küfür sayılmaz, onlar hayata öyle fazla inanmışlardır ki geri dönüşü yoktur, köprüden önceki son çıkışı bile isteye kaçırırlar, o yüzden ettikleri de küfür değildir. yine de varlık-yokluk dengesinde hiçliğin kucağından kaçamamışlardır, ümitsiz vakadırlar, çünkü ölümün kucağına atılmakla bir zamanlar varolduklarını unutamazlar, unutturamazlar. çünkü varolmuşluktan kaçmak imkansızdır. off, konunun şeyine kar suyu kaçırdık seyircı.

küçükken küfür nedir bilmezdim. hatta yirmime gelene dek ağzımdan “eşşoğleşşek”ten başka küfür çıkmamıştır. sonra sonra açıldım, kendime geldim. küfrün edebiliğini, isyankârlığını, anarşistliğini, bazen nihilizmini bazen antinihilizmini, iyileştirici, tazeleyici, ferahlatıcı, boşaltıcı gücünü keşfettim. (bir boş vakit bulabildiğimde size özgün küfür dağarcığımdan yaratıcı örnekler sergileyeceğim ama boşluk doldurucuların götüne kafka girsin ki boş vaktim yok.)

kabul, küfür devrimci değildir, ama konformist hiç değildir. onu bir saldırı silahı değil, bir savunma silahı olarak görmek gerek. puştluğun, alçaklığın karşısında dik durabilmenin bastonu olarak. ki baston deyip geçme, bi salladın mı başka işe de yarar.

küfrü yalnızca magandalığın ve maçoluğun bir tezahürü gibi görmek, meseleye çok dar bir perspektifle bakmak demektir. bi de küfür literatüründe içeriğin % 99 oranda seksle irtibatlı oluşu başlıbaşına dikkate değer bir insanlık hali. ben bu insanlık halinin insanlığını ziqeyim, neresi insanlık bunun, tam bir öküzlük. hayatın en kutsal edimini, sevişmeyi, sevişmenin de en insani, en güzel, kutsalın da kutsalı olan doruk eylemini sözümona hakaret ifadesine indirgemek… buna diyecek laf bulamıyorum aq. kadının metalaşması, arabesk kültürün başat hale gelişi, vesaire vesaire… bunlar tamam, tamam da sadece bunlarla küfür konusu kapanmaz.

“bu dünyanın devr-i devranını”n zarını zedeleyen neyzen tevfik olsun, “çamurunda saman olsaydı ademoğlunun” ne olup olmayacağını gayet nezih bir şekilde dile getiren şair eşref olsun, dike dike geldiği bu dünyadan dike dike gideceğini alnı ak başı dik dillendiren can baba olsun, bu uğurda kelleyi feda eden sümbülzade vehbi efendi olsun, hepsi benim canımdır ciğerimdir. bukowski emmimi ve diğer aile efradını unutmuş değilim bu arada.

nepal’de küfrün festivali bile varmış, on gün boyunca millet birbirini bi güzel kalaylayıp kurtlarını döküyormuş. danimarkalılar ise on yıl öncesine kadar dünyanın en terbiyeli insanlarıymışlar ki “svin” (domuz) ve “torsk”tan başka (morina balığı) küfür bilmezlermiş. ne zaman ortadoğulu göçmenlerle ahbaplığa koyulmuşlar, o zaman gelsin “bösse” (ibne), gitsin “luder” (orospu). “türk gibi küfretmek” deyimi boşuna değilmiş yani dancada. türg dediğin uçkuruyla ş’aapar, türqün uçkurundan başka dostu yoktur. bir türqün manyetosu dünyanın ahizesine bedeldir. türgün dili, yatak odasından değil, stadyumundan belli olur. ziqmişim gerisini.

yıktık perdeyi eyledik viran, örnek tümcemize geldi sıra sayın seyircı: küfür küfür esen ruzigâr, selam söyle o yare / dünyadan siktir olasım var, başımı soktu dare(ölçü: 9 + 7)

Reklamlar

6 Yanıt

  1. neyzen tevfik, şair eşref ve sümbülzade. bunlardan biri hayatta olsa şimdi çok eğlenceli olurdu.

    küfür için ruhun yelpazesi diyorlar. katılıyorum.

  2. iki sorum var:
    1- 20 yaşına kadar nerede yaşıyordun ki “eşşoğleşşek”ten başka küfür bilmiyordun? Adana olmadığı kesin :))

    2-İnsan morina balığı ile nasıl küfreder? Hani domuz seni ya da domuzun kızı (bu anneanneme ait) denir de morina balığı seni ya da morina balığının kızı seni desen… Bilemiyorum bi acaip :))))

  3. Haklısınız Evli Beyciğim. İki konuda da.

  4. Efenim Adanalı olmadığım kesin, evet! Morina balığı Danimarkalı hemşehrilerimiz için anlamlı bi küfür olabilir, neden olmasın. Ona bakarsanız meselâ biz çayı şekerli içeriz içsek içsek di mi, oysa Kırgız kuzenlerimiz (yanılmıyorsam onlar) donyağı ve tuz katarak içiyorlar. Bize göre ıyyk!

  5. -hafif abi’nin yazılarının ağır hastası olabilir miyiz hepimiz?
    -gayet.

  6. Efenim teveccühünüz. Sağolunuz.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: