bulmaca delisi hicabi bey

bilmece: bulmacanın kızkardeşidir. eskiden buna dirseği ve göbeği nar gibi kızarmış kömür sobası -yok yok, içinde soğan kebabı yapılan bir kuzine-, kızarmış kestane, sobanın yanındaki minderine kıvrılmış başka tür bir kebap yapan evsahibesi kedi filan yakışırdı. o günler geçti. şimdi milletin bilmeceyle bulmacayla uğraşacak vakti de hali de yok. kocaman bir bilmece-bulmacanın fanusu içinde havasızlıktan boğulup geberiyoruz zaten, bi de ıvır zıvır bilmeceler bünyeyi aşar canımcıklarım. milli bilmecemiz şudur: marduk denen dış mihrak, siktirici dünyamıza çarptığında şu bizim ittihat terakki iktidarının kılına zarar gelirse ne bok yiyeceğiz? bunu düşündüğümde içim titriyor, nevrim dönüyor kuzucuklarım. uğraşıp didinip yüz yıl boyunca üstüne titrediğimiz iktidarımızı ne idüğü belirsiz kıçıkırık bir dış mihrak mı cebren ve hileyle darmadağın edecek ha, söyleyin. tersanelerimiz ne olacak pekü? neyse, az daha kederlenirsem şayet, safiye ayla diyzemizi sahneye davet etmek zorunda kalıcam. iyisi mi ben size daha basit bilmeceler sorayım. meselâ benim pek sevdiğim bir san’atçi vardır: escher. işte bu abümüzün “resim galerisi”, “çıkanlar, inenler”, “çağlayan” ve artık görsel bir klişe haline gelmiş olan pek menşur “çizen eller” isimli eserlerinin ortak hususiyeti nedir? bilmecemizi doğru cevaplayan okurcuklarımın en aculuna bi hediyem olacak. sanal manal değil ha! hadi bakem, saksılara tavşan gübresi!

örnek tümcemiz bu defa bir cıngıldan alıntı. cıngıl nedir derseniz ona da sıra gelecek, merak buyurmayınız.  “– bir bilmecem var çocuklar / – boşuna sorma, biliyoz.”

20 Yanıt

  1. Eski günlerimizde olsa şimdiye bin tahmin gelmişti aq. Hediye var diyoruz gene yaranamıyoruz millete.

  2. Bu hediye değirmeninin suyu da Soros Bey’den geliyür ayrıcana.

  3. İstanbul için hediye vakti geçti. Hediye mediye yok size. Dağılın.

  4. ya ben daha yeni bakıyorum. az biraz zaman verseniz memedali beeeğğğyyyyy!

  5. Size her zaman torpil var efenim. (Aman duymasın kimse!)

  6. teşekkürlerimi sunarım efenim. döngü müdür acaba bu hususiyet?

  7. Önce başka muhtemel cevapları da alalım, di mi ya! Sizi çok severim ama haksızlık olmasın. Beni mazur görün. Kıyamam diğer okurcuklarıma da.

  8. ah, bittabii. ses gelsin, alternatif olsun. ben zaten sizin bilmece-bulmacalarınızı hiç çözemiyorum hafif abi beyciğim. ama ısrarla deniyorum nedense.

  9. A! Ben “çözdünüz” de demedim “çözemediniz” de demedim a canım efendim. Öyle nedir umutsuzluğa kapılıvermek!

  10. aaaa, umutsuzluk değil efenim. oyunun kuralı değil midir kendini bilmek:) azıcık da 2013’e laf atmıştım affınıza sığınıp.

  11. 2013’e bakmayın siz! O hakikaten kazık bir bulmacaydı.

  12. bir de diyeceğim ki bunların hepsinde bir yere yaslanıp duran, izleyen birisi var. ellerde bile. sanki sol el durmuş sağ eli izliyor gibi. ne ayıp!

  13. Al işte!
    Yine çuvalladım.
    Metin Bey’in bulmacalarını çözebilmiş miydim ki, Hafif Abi’nin bilmecelerine cevap bulabileyim?
    Eschermiş! Pöfff!

    Hicabi Beyciğim, siz ne yandasınız? Bulmacacı mı, bilmececi mi?

  14. Varolmayan Hicabi Bey olsa olsa bilememeci-bulamamacı olabülür sevkili Çavdar Teyzem.

    Siz de lütfen ümitsizliğe garkolmayın.

  15. Anladım efendim, Escher biyografisi okudum, bil-bul sayesinde ve de üstadın eserlerinin siz gibi matematikseverleri çekecek dahiyane tatminler içerdiği kanaatine vardım.
    Dolayısıyla sorunuzun cevabının, “bu eserlerin matematik teoremi açıklar özellikte oluşları” şeklinde olduğunu tahmin ediyorum.
    Off, nefesim kesildi. Bu kadar matematik beni aşar, üstada ilgisizliğimin temelinde bu saik olsa gerek.

  16. google amcanın yalancısıyım cevap zannmca bu eserlerin tümünde termodinamiğin hiçe sayılması. Sarışın sitede “Bir duvar ya da yer, belli bir karo desenle kaplanınca hep kendisini tekrarlar, oysa Escher’in eserleri birer Metamorfoz’dur” diyor, olay budur. (bkz; http://www.gunesintamicinde.com/escher-sanatin-geometrisi-topografist/)

    yanılıyor muyum beyabicim?

  17. İki boyut üzerinde sonsuzluğu resmedebilmesi diyorum, wiki amcaya teşekkür ediyorum.
    Bu arada bu eserleri çok seviyorum ama sahibinin adını bilmiyormuşum, öğrettiğiniz için şükranlarımı sunuyorum.

  18. Ben saat farkı dolayısıyla sizin yazılarınıza hiç vaktinde yetişemedim zaten Hafif abi. Okurken de bir ümidim olmadı.

  19. yaniti bilmiyorum

  20. Cevap için bkz: Yeni maddemiz.

Bir Cevap Yazın

