hicabi bey beijing’ten bildiriyor

mandalina: ismi de cismi kadar güzel olan bir meyve. bana çin’i hatırlatır, mandarinden. bi de otuz küsur yıl önce ölümden dönüp hayata yeniden el salladığımın ilk saniyelerinde bir yudum sudan sonra istediğim ilk şey olduğunu söyleyeyim. hem zaten hastane ziyaretleri de mandalinayı çağrıştırır bana. maatteessüf (tilciğin ihtişamına bakın bre!) turunçla mı eşleştirdiler ne, piçleşti, herbi şeyde olduğu gibi tadı tuzu kalmadı bu mübareğin. şimdilerde mandalinayı bir başka seviyom. neyse, örnek tümceyle bitirelim, evde kısılıp kaldım bugün, millete haset etmekten yazı yazacak halim yok. mandalina bana kendini armağan etti, ben de ona adını. hangimiz daha kârlı?”

9 Yanıt

  1. Pek uyduruk bi madde yazımı oldu, bugünlük idare edin muhterem kari.

  2. doğru ya, eskiden mandalina götürülürdü hasta ziyaretine. bir de kolonya. artık şık kutular içinde çikolata götürülüyor.

    oğlum bana elleriyle mandalina yediriyor. o zaman tadı yerine geliyor.

  3. Ateşlendi kızım.
    Mandalina yedi, susuzluğu geçsin diye.
    Bakıyorum da benim eskiden yediğim gibi yiyor mandalinayı. Önce dilimlerin dışındaki ipcikleri çekiştiriyor dişleriyle. Sonra dilimlerin kabuklarını çıkarıyor, en son içindeki şeffaf lezzeti emiyor.
    Mandalina dibine düşmüş, desek?

  4. geçmiş olsun ekmekçikızcım. ben de öyle yerdim küçükken. ama ailede başka örneği yoktu. şimdi sen söyleyince takıldım bak: beni evlat mı edindiler yoksa 😛

  5. Hastanede karışmış olabilir misin?
    🙂

  6. o kadar çirkin bir bebekmişim ki, eminim ailem “bu bizim mi gerçekten?” diye iyice soruşturup işi şansa bırakmamıştır:) bu durumda evlat edinme teorisi de yatar aslında. hmm, sanırım bizde mandalina dibine düşmemiş, hepsi bu:)

  7. Çirkin bebekler sonradan çok güzel insanlar olurlar.
    Hastanede karışma teorisi de tutmadıysa, bu sonuncusu tutuyordur, eminim.
    🙂

  8. Ben hala bahçeden mandalina koparan şanslı insanlardanım 🙂 Anneannem sağolsun yıllar önce sanki bugün saçma sapan birşeylerle dolu sebze meyveleri yemek zorunda kalacağımızı bilir gibi bahçeyi ağaçlarla doldurmuş. O nedenle mandalina hala aynı mandalina…

  9. İki haftadır mandalina diye sayıkladığımdan ve bulamadığımdan olsa gerek adını okuyunca bile ağzım sulandı. Okuduğum en güzel başlık. Ayrıca ben de mandalinayı öyle yiyorum ve bunu hep bana özel sanırdım. Sevinmeli mi üzülmeli miyim bilemedim.

Bir Cevap Yazın

