hicabi bey’in yasaklar listesi

yasak: şirin belde patagonya’da bunun örnek tümcesi “yassah hemşerim!”dir. bi de “ikinci bir emre kadar” ibaresiyle başlayan bütün darbesel darbımesellerdir. bekçi murtaza’lar ülkesinde en geçer akçedir. marcel proust’un fikir babası olduğu taraf anketindeki ikinci soruya cevabım budur, yani en nefret ettiğim kelime. (ikinci nefret ettiğim “münferit vaka”, üçüncüsü “özde/sözde”, dördüncüsü “ülkemizin jeopolitik konumu/özel şartları”, beşincisi “devletin bekası”, altıncısı “ulusalcı”, yedincisi “cumhuriyet gazetesi”, sekizincisi “ertuğrul özkök”, dokuzuncusu “chp”, onuncusu “12 eylül amayasası”, onbirincisi “binaenaleyh”, onikincisi “netekim”.)  yasaklar arasında biri var ki çok komik: sigara yasağı. azılı bir sigara düşmanı olmama rağmen bu yasak beni sinirlendiriyor. sigaranın tüketimini yasaklıyorsun, iyi güzel, lâkin sıkıysa üretimini yasakla be emmi de göreyim! benim savunabileceğim tek yasak varsa o da yasaklama yasağıdır ki orada benim de istisnalarım var doğrusu. neler mi? şunlar: 1a. faşizm, 1b. darbe, 1c. vesayetçi totaliter zihniyet, 1d. ırkçılık, 1e. ötekileştirme, 1f. savaş, 2. cinayet ve bedensel/ruhsal kişilik bütünlüğüne yönelik her türlü şiddet, 3a. ırza tecavüz, 3b. pedofili, 3c. zoofili, 3d. nekrofili, 4. uyuşturucu. bunlara serbestiyet tanınamaz, tanınmamalı. yanlış anlama ey kari, bunlar yasakladım deyince yasaklanabilecek şeyler değil elbette; ekonomik, sosyal, kültürel, zihinsel altyapısını ortadan kaldırmak gerekir bu habisliklerin. meşhur sivrisinek-bataklık meselesi yani. bizim gibi patagonik melmeketlerde neden “yasak” ile “yasa” ikiz tilciklerdir, düşünmüşsünüzdür sanırsam. bizde “kanun devleti” geçerlidir (hatta o bile geçerli değildir), medeni ülkelerdeyse “hukuk devleti”. bizde “devletim sözkonusu olduğunda hukuk mukuk dinlemem” diyen ve darbeci brifinglerine koştura koştura gidip hazırolda dinleyen ve de hergelekon’u cansiperane savunan 367 cambazı pek kıymetli gugukçuların borusu öter, medeni ülkelerdeyse devleti bireye karşı değil bireyi devlete karşı savunan hakiki hukukçuların. bu böyle uzar gider sayın hemşerilerim. iyisi mi keseyim bu maddeyi burada. gerekirse bilâhare bir paragraf daha ekler buraya büdütörünüz. örnek tümcemiz: “en büyük yasak bizim yasak netekim!” (mustafa kâmil zorti efendi hazretleri, “memleketin anasını nasıl ziktim”, cilt 1, sahife 1209, ulusal yayınları, 1982.)

9 Yanıt

  1. Hafif Abi’m (E insan şaşırıyor tabii, yanlış hitabetmemek için bakıp duruyor tekrar tekrar, sayfanın başlığına),

    Nefret ettiğiniz kelimelerin, nefret ettiğim kelimelerle bu kadar benzeşmesi, hatta aynı olması benim için büyük bir mutluluk oldu. Bir de, yetkili ağızlardan “maddi ve manevi!” diye başlayan cümleler duymaktan tiksiniyorum ben.

  2. Ah canim Abi’m biz ne yasaklar yashadik….

  3. Zeynep Hanım,

    Daha çok var da ben saymaktan sıkıldığım için o kadar yazdım.

  4. Melek Hanım,

    Di mi efenim! Daha da yaşarız Murtaza’lıktan kurtulmadıkça.

  5. Murtaza ismini de yasaklasak kasla goz arasinda…

  6. He valla. Bi tek Orhan Kemal’in kitabında yaşasa…

  7. Evet sonsuza kadar yasasa Murtaza,sizden ve benden cok cok sonraya….
    Aaah Murtaza…

  8. Ohhh, çok şükür!
    Hicabi Bey’in “yasaklar” listesinde “Çavdar Teyze’nin hafif Abi’yi es geçerek Hicabi Bey’e hitap etmesi yasaktır” maddesi yok.
    Demek ki neymiş?
    Hafif Abi’nin itirazları vız gelir tırıs gidermiş, Çavdar Teyze bildiğini okumaya devam edecekmiş.
    Selamlar size Hicabi Beyciğim!
    🙂

  9. “Münferit”.. Aynen, çok sinir oluyorum bu lafın kullanılmasına.
    İfrit ediyor beni.
    Ayrıca yasaklarınızla benimkiler de baya bir tuttu. 🙂

Bir Cevap Yazın

