hicabi bey’in birinci ve ikinci tekil şahısları

sen: benim sen dediğime sen ben dersin. benim senim senin benin midir? ben sen dedikçe içimde sen kıpırdar[sın], güzel huzursuzluk, fena iyilik budur. sen sen dedikçe de öyle olur, daha da öyle olur, bir turna havalanıverdiği gibi girer türküye. dinlerim kanat çırpışını. sesine sessizlik olurum, nefesine sıcaklık. yolum yol değildir, çakıldır, dikendir, taştır, yokuştur, patikadır, pathos’ikadır. ateşler içinde sayıklarım. manâlı manâsız dökerim eteğimdekileri. konuşur da konuşurum. bilir miyim ki kelimeler hoştur, kelimeler boştur, kelimeler loştur. kelimeleri savurdukça savururum havaya, atar tutarım. tutturduğum olur, tutturamadığım. tutturamadığımın harflerini ezer büzer, yıkar yoğururum. şehrin ışıkları geceyi sarhoş ettiğinde ben de senlik kelimelerle kafayı bulurum bir güzel. içer içer kusarım. içtiğim senin sensizliğin, kustuğum kendi sessizliğimdir. cümleleri birbirine teğeller, kimselerin gönül indirmeyeceği soru zarfları, senden başka kimsenin bilmediği bir aşk ve gurur imlâsı, kendime şaştığım hikâye kipleri kullanırım. film biter, müzik yükselir. sen ve ben mıhlanırız olduğumuz yere, kulak kabartırız, gözümüz birşey görmez. unuttuk, halbuki seyirci değildik, gözle görülür ama elle tutulmaz idik. başkaları başkalarına sen der, ben der, diyebilir, benim senim de senin senin de kimselere benzemez, benzemediği için bu hikâye vardır zaten. bu yanılsamayla yaşarız bir güzel, herşey yanılsamadan öteye gitmez, kelimelerse yanılsamanın yanılsama parçacıklarıdır. gölgenin gölgesi, ruhun ruhu, anlatının anlatısı. senin bıraktığın her izde kendimi arar bulurum, bulamasam da gam yemem, ararken yaşıyorumdur, soluk alıyorumdur, ben’imdir. güneşine çöl mü, çölüne güneş mi olmalı? suyuna susuzluk mu, susuzluğuna su mu? bilmem, bilmem de gerekmez, her yol senin bende soruldukça sorulası gelen sorular yumağına çıkar. sayılardan cehenneme de cennete de varılabilir. ben ikisine aynı anda varırım. iki yanımla: sen yanımla, ben yanımla. iki biziz. bir de biziz. üç de. sıfır da, sonsuz da. bunlar başka bir cebir gerektirir, başka bir şiddet, başka bir yumuşaklık, şefkat ve azap. rimbaud “ve aç ve susuz olduğunuz an, biri var sizi avlayan” derken sen mevsiminden sözediyordur muhtemelen, benim yılım, yüzyılım, dönemim, çağım sen mevsimine teslimdir. kardır kıştır kıyamettir. yağmurdur borandır tipidir. kaybolurum, izimi bulamazlar bile.  ve aç ve susuz, buz tutmuş bir çalının dibine kıvrılmışlığımdır bunun sonu.

perde!

“bir sen vardır benden içre. kalır o sen orada ben diye.”

Reklamlar

11 Yanıt

  1. bu şahane müziğin künyesini sorsam çok mu cahilce olur acep hafif abim?

    yazı için ne desem 3. tekil olacağım.

  2. The Bulgarian Symphony Orchestra, “Al Sahara”, Mozart l’Egyptien 2. SY’te de rastlanacaktır bu cd’ye efenim.

  3. mil mersi

  4. “…senin bıraktığın her izde kendimi arar bulurum…”
    Saygıdeğer Hicabi Bey,
    Cümlelerden bunu seçtim, kendim için.
    Harika!

  5. Çavdar teyzeciğim, Hicabi Bey diye biri yok, ol-ma-dı, ol-ma-ya-cak. Bi “kağıt parçası”na mı inanaceksiniz bana mı yav! Tabii ki bana, her ne kadar imzam ıslaksa da…

  6. Galiba bir kağıt parçasına inanmayı sürdüreceğim.

    Kusura bakmayınız Hafif Abicim.
    Değil mi ki, madde başlılarında Hicabi Beyciğimin aziz isimleri yer almakta… Artık, fazla söze mahal yok bence!

  7. “şehrin ışıkları geceyi sarhoş ettiğinde ben de senlik kelimelerle kafayı bulurum bir güzel. içer içer kusarım. içtiğim senin sensizliğin, kustuğum kendi sessizliğimdir.”

    Hafif Abi’m bu kelimeler de okuyanı sarhoş eder yahu.

  8. yazınız mest etti, müzik cila çekti.

  9. Bir de kelimeler yanilsamalarin yanlis yansimalaridir yalnizligin teget gectigi yorungelerde….

  10. Çavdar Teyzem, demin yeni madde girdim, “yasak” maddesi. Size bundan kelli Hicabi Bey yasağı uyguluyorum.

    Zeynep Hanım, milmersi.

    Evli Bey, çok teşekkürler.

    Melek Hanım, güzel demişsiniz. Katkınız oldu, sağolun.

  11. Yasak kararı mı?
    Cevaben bknz. “yasak” maddesi.
    Hörmetler efendim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: