varolmayan hicabi bey

hicabi bey: beyimizdir. yoktur. hiç olmadı, hiç olmayacak. arada bir kendisi olmaya yeltenecek, eşekten düşecek.

hicabi bey, hayatı, büyük harfli şiir için biraz abartılı uzunlukta bir epigraf olarak görürdü. hakiki şiirinse ölüm olduğu hiç şüphesiz ki su götürmezdi. hicabi bey’i sulu götürüp susuz getirdi. hangisi? hayat mı? hangisi? pederi, vakitsiz ölen bir alman ya da avusturyalı (bilemiyorum orasını, lâkin ne farkeder?) genç kızın yakınında yatıyordu. toprak kızıla çalıyordu ve heybetli servilerin bellibelirsiz esen yelle araları çok iyiydi. siğim siğim yağan yağmur da bu suluboya tabloyu tamamlıyordu. hicabi bey pılıpırtıyı toplama vaktinin çoktan geçtiğini seziyordu. versi che non sanno di nulla bunlar bayım, yavan, tatsız tuzsuz mısralar. şiir, işte sana koskocaman bir mısra. hayat, al sana acemice yazılmış bir mısra denemesi. ölüm, eh, yüreğe işleyen, hatta delip geçen bir mısra-yı berceste. falan işte. falan. öyle diyeyim.

örnek tümce: hicabi bey, burası burası değilse sen neredesin?”

6 Yanıt

  1. Hah!
    Oldu!
    Sonunda Hafif Abimiz, Hicabi Beyciğimize bunu da yaptı ve onu “yok” ilan etti.
    Alacağınız olsun Hafif Abi, aşkolsun!
    Bu kadar mı olur, çekememezlik?

    Siz mısra-yı bercestelerinizi yazınız, efendim yazınız.

  2. Yazımızın anafikrini lütfen büyük boy kareli harita defterine yazınıs sevgili Çavdar Teyze.

  3. Ayrıca siz kendi malikanenize bugün hiç uğramamış gibisiniz yav? Niye kine?

  4. Hafif Abicim,
    Şimdi benim fakirhaneden geliyorum.
    Sabahtan itibaren onyüzbin tane saçmalıkla uğraştım, başımı kaşıyamadım. Öğlen salatamı çatallarken sizin yeni yazıyı görünce, hem de Hicabi Beyciğimi konu ettiğinizi görünce, dayanamayıp laf yetiştirip kaçıverdim. 😉
    Şimdi bir kahve molası verdim artık, biraz nefesleniyorum.

  5. Ben Hicabi Bey’i henüz tanımıştım. Yokluğu, olmayacak olması üzdü beni.

  6. Hoşgeldiniz. Hicabi Bey yok ki bir yere gitsin efenim! Sadece varolduğunu ve bir yere gidebileceğini sanıyor. Üzülmeyin. O burada olduğunu sanmaya devam edecektir, eminim.

Bir Cevap Yazın

