hicabi bey’in okunaksız reçetesi

göz altı morluğu: bir tatlı kaşığı türk kahvesiyle bir yumurtanın akını karıştır, karıştırır karıştırmaz sargı bezinin arasına koy, üç hafta boyunca sabah akşam gözlerinin üzerinde yirmi dakika tut. dipsiz kuyudasın belli, tek yıldızlı bir gökyüzün var sadece elinde. sözlük maddesine sığ desem sığmaz taşarsın. “sen bir bıçaksın, ben de durmadan içimi deşiyorum o bıçakla” diyen kafka’sındır, belli. gurbete de kaçsan, o lacivert denize, farketmez, kaçamazsın. kendinden kaçılamaz, ilk dersin ilk cümlesidir bu. ya içindesindir çemberin, ya içinde. istersen hiç başlamasın da diyemezsin, o sadece bir şarkısözüdür, dinlersin öyle boş boş. bak sana reçete verdim, uygula. ama umma o morlukların geçeceğini. göz altı morluğun olayım. böyle dedi zerdüşt.”

4 Yanıt

  1. “Ben kendi gözümün içindeki saç teliyim, sen de öylesin.”
    “Sana gül bahçesi vaadetmedim.” kitabından.
    Anterrabae sizinle olsun.

  2. Sevgili Talisman Aplacım,

    Yarına teslim etmem gereken çıldırtıcı ve umutsuz bir işin yüküyle omuzlarım çökmüş, boynum bükülmüşken sizi görmek ne güzel burada!

    SY’e gittiniz mi buradan çıkınca ya da gidecek misiniz bilmiyorum ama, şöyle diyeyim, ben orada bi de “Oldum” yazısı yazacam! Takriben bi elli yıl sonra. Yaşarsam o kadar tabii.

    Bahçeye gelince… Her bahçenin ayrı bir dili vardır. Bütün mesele, iyi çeviri.

  3. Ben o kitabı okumadım sanırım bi de. Okumaya niyetlendiğimi hatırlıyor gibiyim.

  4. geçmeyeceğini bildiğim için reçeteyi uygulamayı düşünmedim bile. kendinden kaçamazsın demişsiniz ya hani, ondan işte.

Bir Cevap Yazın

