hicabi bey’in kuşluk vakti

am (2): dünyanın başladığı yer. ben demiyorum, gustave courbet diyor. neyle diyor? kelimelerle değil. dünyanın bittiği, biteceği yere ilk adımları nereden atmaya başladığımızı bize anlatıyor. kulakları çınlasın john berger eniştemizin, görme biçimlerimizi çalışmamız gerek yalnız. biliyorsunuz bakma ile görme aynı edimin iki anlamdaş adı filan değildir. çok yolumuz var. yiyecek çok ekmeğimiz var daha. evet, iki çukur. birinden çıkıp öbürüne giriyoruz. arada ne haltlar karıştırıyoruz? ne haltlar karıştırırsak karıştıralım, biz yokkenki dünyayla biz varkenki dünya arasında ne fark var, onu karıştırıyor muyuz bakalım merak, tecessüs, endişe, ar ve elbet bir de hicap çubuğuyla? biz varkenki dünya ile bizden eksilmiş dünya arasındaki fark, az önce sorduğum farktan farklı mı? acaba bir çukurdan çıkmakla öbürüne girmek arasında ne kadar zaman var? hadi zaman var diyelim, aman veriliyor mu bir an bile? el mi yaman bey mi yaman bir de? iki çukurun birbirinden tek farkı ısı farkı olmasın sadece -biri hamam gibi sıcacıkken diğeri buz gibi soğuk? ya kurtlar böcükler? yaprakları hışırdayan servi ne demek istiyor allahaşkına? üstü kırmızı kalemle çizili bir isim olmak için miydi bütün bu pürtelaş? ismimizden ayrılmanın zorluğunu nasıl atlatacağız? burası neresi, ben kimim? bir vardım bir yoktum muyum? yoklukta yoklukken yoklukta varlık mıyım yoksa? yapıp ettiklerim + ismim – hayat mıyım? bunlar ne kadar retorik sorular böyle… dünyanın başladığı yere sonraları çok dışarıdan baktığım oldu. ne gördüm? bir uçurumun kıyısında kalakalmanın ayıbını yaşamaktan hiçbir şey görememek mi? çok şey gördüğünü sanıp da salakça şımarmak mıydı? dünyanın başladığı yerde benimki de bir tür “başlamak” mıydı? neye başlamak? niçin başlamak? başlamak ne acı yazgıdır ki ucunda bitirmek var. başlamak kendini başlatmak olursa bitirmekten ne kadar ve nasıl kaçınılabilir? kendinle birlikte birşeyleri de başlatabiliyor musun? buna gücün, isteğin, hevesin, arzun, yeteneğin, becerin var mı? bütün bunlar ne işe yarar? bir işe yarasın mı hem? orada ne yaptın aylar boyunca? uyudun mu? uykuyla uyanıklık arasında mıydın? daha uykuya da uyanıklığa da epey vakit mi vardı? çekirdekten mi yetiştin? ne lüzum vardı? bir sen eksiktin. hep oraya dönmek isteyecektin. dünya soğuk. dünya fazlaca karmaşık. dünyanın kalp atışlarını duyamıyorsun. güvenemiyorsun. hiç dost değil. çanak çömlek patladı ama. hamamın namusu kurtuldu. kurtuldu mu? ne biçim sorular bunlar böyle…

haa, laf girince araya kaynadı, p.m. (post meridiem)’in karşıtıdır aslında a.m., ante meridiem yani. noktalarını ben unutmuşum, siz unutmayınız ve aklınıza muzır şeyler getirdiğiniz içün de benden değil kendinizden utanınız.

am biti olacağına sam yeli ol.” (uydurup ipe dizdiğim bir örnek tümce. ne demek istediğimi kavrayan bana da anlatsın. gerçi ben az buçuk anlar gibiyim ama…)

tilciğimizin ilk anlamı için bkz: şu madde.

Reklamlar

4 Yanıt

  1. Hafif Abi deplasmandan bildiriyor sayın seyircı. Koşulları kısıtlı olduğu için de yorumlarınıza şimdilik cevap veremiyor. Dönünce inşallah.

  2. Ecnebi bir şairin, [William Hazlitt olabilir] “ne söylediğimi ben de bilmiyorum, tek bildiğim türkümün oluştuğudur” şeklindeki bir sözünü hatırlıyorum.
    Yazının başı Aldous Huxley’in “Algının Kapıları” eserini, ikinci kısmı İsmet Özel’in “Waldo Sen Neden Burada Değilsin?” başlıklı zırvasını çağrıştırdı bana. Sonunu da David Lynch’in benim dahi çözemediğim en sarmaşık filmi olan Mullholland Drive’da, Naomi Watts’in ağlayarak masturbasyon yaptığı sahneyle getirmişssin sanki.

    Naomi Watts’i sevmem. Ama seni seviyorum hafif meşrep abim.

  3. Hafif Abicim,
    Hicabi Bey kuşluk vaktinde bu kadar derin düşünüp, bunca soru çıkardıysa, akşam olup vakt-i kerahat geldiğinde ne yapacaktır?
    Bilir mi acaba?

    Not:
    Yorumlara cevap yok diye peşinen uyarıda bulunursanız, hiç bi kul yorum bırakmaz, haberiniz olsun.

  4. sorular şahane. kendi adıma, cevap verebilmek şey ister. o da bende yok. ama sorulması bile güzel. çanak çömlek cidden patladı galiba.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: