amanin de hicabi bey’in teyyaresi, güzel olur sarışınların seyyalesi

chiller: yarı inculazca yarı patagonca bir tilcik olup, çilin çoğulu demektir. çil çil altın anlamına geldiği de rivayet edilmektedir ki bu hiç de şehir efsanesi filan değildir. asıl anlamını verelim şimdi: savaşların -pardon, yiğitlerin- anası (the mother of yighits). yaylada köpüklü ayran içenlerin bacısı. the baba’sının yankesici ve delici aleti -pardon, kızı. bir gözü başka yere bakar ve bu durumda onu bir nevi sarışın afet olarak görenlerin estetik anlayışının aq. ha, afet olmasına afettir de, ancak zelzele, çığ, sel, yıldırım, hortum gibisinden tabii afet kategorisine girebilir. bak bu sonuncusunu sevdim işte: hortum. hortumlamak fiilinin kökü. zıkkımın kökünü tıkınacısa derler ya, kök de oradan gelir. lugatimizi her zaman patagonya’nın tarihinden küflenmiş nesnelerle dolduracağız sanmayınız muhterem kari. mamafih unutmayınız ki bir amsiklopedük lugatin bütün maddeleri güncel olmak zorunda değildir. hem kim söyledi size suratımızdaki çillere nihayet estetik operasyon yaptırmayı başardığımızı? bunun bi de şişli beldesinde ikamet eden gül reçelli ve ayçörekli katı atık cinsinden olanı vardı, bak onu da hatırlatmadan geçmeyelim. “üstünden teyyare geçen sevgili şebinsiyahhisarlı hemşerilerim, tekrar edin bakiym: bir chil, iki chil daha kaç edeeeeer? onyüzbin chiller edeeeeer.”

22 Yanıt

  1. Kadın postuna bürünmüş erkek.
    Chiller’ in bendeki tanımı budur. Daha doğrusu,
    “Kadın postundaki ataerkil, yüzyıllık erkek bakış açısı” da olabilir.

  2. Sevgili Talisman aplacım, maddenin tanımında hiç “kadın” tilciği geçti mi, teessüf ederim efenim. Mamafih, hasetten çatladım şinci, sizin tanımınız gayetle özlü olmuş: “kadın postuna bürünmüş erkek.” Budur, budur, budur. Teessüflerimin yanına tebriklerimi de iliştiriniz.

  3. Ha Hafif Abi’nize de haksızlık olmasın; sizin tanımınızı o da hep yapar, ta en baştan yapmıştı, iki gözü önüne aksın ki. Tebriklerimin bir demetini kendisiyle paylaşırsanız ne güzel olur zebbah zebbah hakkaten.

  4. 🙂 Tebriklerimin en güzel demetini takdim ederim efendim.
    Yok siz yazıda kadın demediniz ama benim aklıma gelen odur , kendisinin adı anılınca. Bu nedenle hemen onu yazdım.

  5. İyi ettiniz, böylelikle maddemizin eksiği gediği tamamlanmış oldu. Kitap bilem yazmış* olan, uçurtmacı kocacık hariç.

    (*) “çalmış” veyahut “çırpmış” okuyunus.

  6. chiller amından çıkma veled-i kinayelerin dayak yemesi de ayrı bir zevktir.

  7. Sevgili Madafaka kardeşim, yorumunuza bir adet oksimoron kaçmış, yakalayınıs lütfen! Ben yakalayayım isterseniz, şöyle ki: chiller und kadın tenasül organı eşittir bir adet oksimoron.

  8. Ben bu “İktidar’ın Yüzü” kıvamındaki kadınlara ve bizatihi iktidara “Erkek” sıfatının verilmesi gibi düşünsel saçmalıkların, miadını çoktan doldurduğunu düşünüyorum. (Özne-yüklem uyuşmazlığı) Chiller’in amından çıkan her türlü mahluka da özenle kafa-göz dalabilirim. (Götü kalkık genç kadın tarzı uyuşmazlık)

    En sakil yorumumdur bu.

  9. Eyvah ki eyvah! Gözlerimizi kapayalım efenim!

    Gelgelelim, her ne kadar Talisman aplamıza katıldığımı beyan etmiş olsam da, bi gıdım düşününce size de hak vermedim değil (: Hoca Nasreddin sendromu!). Niye “erkek” oluyomuş? “İktidar” nosyonunu “erkek”likle niteleyip betimlemek de, pek çok şey gibi doğru gözüken yanlışlardandır sanırım. (: Affedin Talisman aplacım n’olur.) Sözün özü: Valla billa siz de haklısınız. (: Hem yanarım hem dönerim!)

  10. Talisman böyle şey yeaa. Nasıl anlatsam; solcu böyle, feminist, antin, üstüne bir de kuntin. Onu takma beni tak. Beni tak beni tak.

  11. 🙂 Ah Hafif Abi ah.
    Ben iktidarı erkeklikle özdeşleştirerek Chiller e erkek demiyorum. İktidarda olduğu için erkek değil.
    Ama ataerkillik diye bir kavram var ve Chiller’ in düşünce tarzı tam da budur bence ve bu yüzden erkek olurlar kendileri. İktidar olduğu için erkek dememi zaten benden beklememelisiniz.

  12. Talisman aplamızı sever sayar, takdir ederim. Çok zeki, çok duyarlı, çok donanımlı, süper bir insan evladıdır kendisi. Bunu bilir bunu söylerim. Sizinse nasıl biri olduğunuzu Soğuk Yemek’e muvakkaten kilit vurduğum günlerde anladım ki, bu benim için hakikaten gözlerimin dolduğu, acayip hislendiğim andı. Hatırlattınız, bir kez daha şükranlarımı sunarım.

  13. Amanin! İşte yan bastık! Demedim mi size Madafaka kardeşim. Talisman aplamızı yanlış anlamanın bedeli, lafı makatından anlayıp (sözüm kendimedir) utançtan yerin dibine girmektir. Girdik anasını satayım.

    En iyisi, ben işlere gömüleyim. Patron sıçacak ağzıma, yakındır.

  14. Ondan önce kendimi hiç mi ifade edemedim Hafif Abi? Ben böyle bir veled-i zina, böyle bir ahlaksız, böyle bir derbeder, böyle bir ne bileyim şerefsiz bir şahs-ı âlâyım. Ama Talisman hâlâ antin kuntin.

  15. Madafaka kardeşim, ayinesi iştir kişinin derler a, o hesap. Ama durun bi dakka, valla billa ben o hislenme anından çok önceleri de biliyordum, yani seziyordum, görüyordum nasıl biri olduğunuzu. Okurcuk taifem içinde şimdiye kadar iki kez yanılmışlığım oldu. Ki onlar da feci (trajik und travmatik) yanılmalardı, tam yan basmalardı. Sümerbank işi.

  16. Rakı masası ne oldu? Bu bir.

    Bir de Talisman’ın antin kuntin olduğunda anlaştık değil mi? Bu iki.

    Bu da üç olsun.

  17. Metin Bey iyileşmedi ki daha, bir ameliyat daha var sırada.

    Talisman apla asla ve kat’a antin ve de kuntin değildir. Kantinde birşeyler atıştırıyor olabülür diyecektim ki vazgeçtim, “diyette” takısına bakaraktan.

    Üç deyince aklıma hep çekirge geliyor. Pavlov muyum neyim.

  18. Aaa antin kuntin demiş banaa..
    Aren’t we all? 🙂

  19. Talisman apla bir keresinde “Oraya giriyorum, kızıp çıkıyorum. Buraya giriyorum, kavga edip rahatlıyorum.” tarzında bir yazı çiziktirmişti. Benle kavga etsin deyu burayı paravan eyledim. Ama hiç iplemedi bile. Neyse, sağlık olsun.

    O ameliyat akıllı olsun. Pavlov da köpeğimiz olsun.

  20. Teşekkür ederim iyi dileğiniz için efenim.

    Talisman apla düşmez öyle mandepsiye ayrıca. Şu gayet cool son yorumuyla anlamış olmalısınız bu acı hakikati.

  21. Yok Madafaka iplememek değil de, bam tellerimi bulamamışsın diyeyim. Yoksa mesela kız erkek genellemesi filan yapsaydın, direk dalardım. 🙂

  22. Valla ben şöyle özetleyeyim kendimce: Chiller, beşinci elementtir! Hiçbir cinsten değildir. Cinstir.

Bir Cevap Yazın

