hicabi bey’in pencere pervazı

türkü: bir duruluk, bir arınma, bir insanlaşma. güzelliğin 24 ayar saf hali, taze ıslanmış toprak hali. erkan oğur’dan “pencereden kar geliyor”u tek geçerim. kara saplanmış yararsız bir odun parçası veya bildiğin taş olarak dinlemek isterim hem türküleri şarkıları ben -kafka abimin ve camus emmimin kulakları çınlasın. (nereden çıktı bu abiyle emmi demeyin, onlar öyle olmak istiyorlarmış, tıpkı benim olmak istediğim gibi.) türkü deyince de aleviler, azeriler ve kürtler düşer ilk elde aklıma ve bütün halklar düşer aslında. türkü gibisi var mıdır. yoktur. ama iki şartla: abraham sweetvoice gibi yavşaklar zinhar bulaşmayacak. unkapanı piyasasının öküzleri filan da böğürmeyecek. bi de patagonya devr-i saadetinin prt yurttan sesler resmiyeti ve sterilliğinde olmayacak. kalan müzik imzalı olacak mümkünse. erkan oğur, ismail hakkı demircioğlu, cengiz özkan, erol parlak falan çıkarsa karşına, saygıyla düğmelerini ilikle ve kendinden geç işte, daha n’apacaksın. örnek tümcemiz: türküden anlamayan nesle aşina değiliz.”

20 Yanıt

  1. Hımmmm… Hedef-kitlemizin psikoanalitik temayüllerinin arkaplanını irdeleme çabamızın geçici sonuç tablosuna bakaraktan, bade süzerekten, inci dizerekten şunu söyleyebülürüz sanırsam: Kıymetli amsiklopedük lugatimizin sadece menfi ve muzır maddeleri muhterem karinin dikkat ve alâkasını celbediyor, müsbet ve ağırbaşlı maddelerse sinek avlıyor. Fado, futbol, fiesta aq!

  2. Tam öyle diil tabiy… Azıcık kışkırtayım dedim canımdan aziz okurcukları… Canım sıkılıp duruyor bugün. İş dağ gibi yığılı, buna mukabil naneruhum enginlere sığmıyor taşıyor. Bari muhterem karinin üj bej kelimesiyle avunayım didimdi.

  3. Son model arabalarin yanina bile manken hatunlari koyuyorlar, insan psikolocisi iste, siz de buraya koyaydiniz iki malkovich, bir irons, uc rickman, dort bes te belluci resmi, bakin nasil geliyoduk turkuler turkulerimiiiiz diye. Mesela ben bu aralar fena halde geyik modundayim, cikamiyorum, gelip ahan da simdi yaptigim gibi ciddi entrynizi sulu sepken yorumlarimla islatmak istemedim efenim.

  4. Okan Murat Öztürk’ü, Talip Özkan’ı, Ali Ekber Çiçek’i, Nida ve Neriman Tüfekçi’yi, Mahzuni Şerif’i ve Neşet Ertaş’ı , Ramazan Güngör’ü, Feyzullah Çınar’ı unutmuşsunuz. Diğerlerini de ben unuttum. Sadece deyiş demeyelim, zılgıt geçelim, zeybek vuralım. Yanına içelim efkarlanalım.

  5. Valla “ciddiyet nereye düşer usta, sululuk nereye” diye türkü çığırasım var sevgili Passive II Sultan. Lugatimizin “cehennet” maddesinde elime almayı düşündüğüm şirin belde Patagonya bahis mevzuu olduğunda kuru ciddiyet delikanlıyı bozuyor zaten efenim, parasempatik sinir sistemiynen sempatik sinir sistemi arasındaki eşgüdümü güdemiyor. O yüzden burayı bir nevi “Behemehal Üşütmüş Patagonlar Kulübü” olarak da algılayabülürsünüz.

  6. Evli Adam Bey, aha işte ne güzel tamamlamışsınız tabloyu siz epeyce… Beyaz kalan yerleri de diğer muhterem karilerimiz dolduruversin.

  7. Hem “tamamlamışsınız” hem de “epeyce” demişim, milpardon. Dilimi eşşek arısı soksun, ikisi aynı tümcede olur mu. Siz düzeltiverin gari bu bozuk ifadeyi lütfen.

  8. Ne şaşıyorsunuz Hafif Abi beyciğim,
    “Sex sells” demiş gavur. 🙂
    Türkülere gelirsek,
    “Laçin”,
    “Eklemedir koca konak”,
    “Ah bir ataş ver” ,(Bir iş görüşmesinde söylemişliğim vardır. İşe de alındım. :))
    “Yarim İstanbul’ u mesken mi tuttun?”,
    “Dersim dört dağ içinde”
    Hop diye aklıma gelenler. Daha neler var neler.

  9. Sevmekle biter mi türküler hiç Talisman aplacığım. Hımmm, demek türkü söyleyerek işe alındınız? İşe alan Gregor Bey miydi yoksa? Ama o şimdi Ayıntap vilayetimizde profesyonel şoke olucu vaziyetlerinde sanırsam…

  10. Turkunun degerine iliskin en guzel yazilardan biri budur diyebilirim. Eline yuregine saglik. Bir de Nazim usta demis hapiste

    Insansiz yasayabildim ama turkusuz asla…

  11. Benim de vaktiyle elin filinta gibi Navysini “Gesi Bağlarını bilmeyen adamla ne işim olur?” diye reddetmişliğim vardı. Ne akla hizmet hiç bilmiyorum. Şimdi başımı taşlara vuruyor muyum, vuruyorum. O zamandan beri tüm tanışlar her sevgilim için “Gesi Bağlarını biliyor mu bari” diye soruyorlar mı, soruyorlar. İçlerinden bir tanesi bile biliyor muydu, bilmiyordu. Oy anam ölem, ölem, ölem, vayy.

    En sevdiğim bozlaklardır benim.

    p.s. Sonunda aidiyet eki olmayan ünvanın ne anlamı ne tadı var Hafif Abi Beycigim.

  12. Hafif Abi’m,

    meğer türküler bir derya imiş
    zeynep kız yıllarca kıyısında uyumuş,
    önce passive, sonra talis seslenmişler
    şimdi de hafif abi sarsmış omzundan
    uyanmış zeynep tren kaçmadan.

    Hehe.

    Geçenlerde bir türkü duydum, bayıldım. Oğuz Aksaç Söylüyordu. Türkünün adı “Adıyaman”. “Düz dara yar düz dara, yar zülüfün dür dara” şeklinde sözleri vardı. Öyle şahaneydi ki, abartısız üstüste bütün gece dinledim. Ertesi gün bir arkadaşıma heyecanla bahsettim. “Ya var ya bir türkü keşfettim anlatamam güzelliğini” şeklinde, “o bin yıllık türküyü sen yeni mi dinledin” deme suretiyle beni feci halde, kınım kınım kınadı.

  13. bu ay nazım hikmet kültür merkezi’nde cengiz özkan konseri var, bilgilerinize:)

    ve erkan oğur pencereden kar geliyor, eksiklik kendi özümde, zülfü kaküllerin amber misali, fuad, derdim çoktur hangisine yanayım vs. deyince, değil akan sular, nefes bile durur. o bir anlık ölümdür. insan yeniden doğar sonra ne yazık ki.

  14. Eleştirel Kardeş, çok sağolun, çok sevindim böyle değerlendirdiğinize, keşke öyle olmuş olsa. Nazım ne kadar haklı. Türküsüz yaşanmaz. Hele de şirin belde Patagonya’da.

  15. Kıymetli Passive II Sultanım,

    Gesi bağlarını bilmeyen adamdan mı sayılır zaten, boşverin, iyi etmişsiniz. Asla keşke dememek gerekir, keşkek denebilir o ayrı.

    Hamişe gelince… Aynı fikirdeyim. Tamamen aynı fikirdeyim.

  16. Ya ama Hafif Abi,
    Zeynep’ e cevap vermeyi atlamışsınız. Tatlı tatlı yazmış ne güzel.

  17. Bugün iş yükünden boğuluyorum efenim. Tam Zeynep Hanım’a cevap yazacaktım ki içeriden seslendiler. İyi ki uyardınız, teşekkür ederim. Gerçi vereceğim cevap kısacık olacak ama olsun, cevabın küçüğü büyüğü olmaz derdi rahmetli peder.

    Elcevap:

    Keşfetmek, güzeldir. Değilse Keşifler ve İcatlar Ansiklopedisi yarım formada kalır, hiçbir matbaacı basmaya yanaşmaz, bütün mücellitler de poposuyla gülerdi.

    Gerçi sözünü ettiğimiz türden bir ansiklopedide biz sanırsam yalnızca yoğurt maddesiyle iktifa ediyoruz. (Yoksa bi de çengelli iğnemiz mi vardı?) Tabii bu icatlar kısmı için. Dünyanın başka neresinde vardır “icat çıkarma!” diye bir emir kipi tümcesi? Keşifler kısmınıysa hiç sormayın bile.

  18. JoAcan’a cevap yetiştirmeyi de ihmal etmişim bakın, hay Allah.

    Sevgili JoAcan, her ne kadar sonu -can, -kan, -han ile biten isimlere uyuz ve kıl oluyorsam da sizin isminize itliğine getirdiğim bu takı hoşuma gitti ilk ve son defa. Bu bir.

    İkincisi, NHKM’ndeki ağır abiler sinirime dokunuyor uzun zamandır. Solcu geçinip de ittihatçı zulmüne karşı mücadeleyi hiçe sayan, hiçe saymakla da kalmayıp resmen ve alenen yaylacı kuyruğu öpen eski yoldaşlar, hele de yeşil boya eyleminden sonra gözüme gözükmesinler diyorum. Bi de böyle “Piraye Cafe” gibisinden ifadeler çok rahatsız edici. Bu, aynen şu bizim meşhur Artvinli Prozodi ve Detonasyon Kralımız sayınımız on parmakta on marifetimiz beyimiz’in şarkısını GSM şebekesine kaktırıp piç etmesine benziyor biraz.

    Yine de Cengiz abimizin hatırına gideriz fırsat bulursak.

  19. Gerçi yeşil boyacılar başka, NHKM’ciler başka “parti”(!)den ya, farketmez, hepiciği de Osmanlı Bankası.

  20. haklısınız haklısınız haklısınız. ama işte imama kızıp oruç bozmak da istemiyor insan:) cengiz abiye gitmeyi çok istiyorum. bakalım, göreceğiz.

    -can olayı son di mi? söz mü?

Bir Yanıt Bırakın

