monica hanım kaportacı dükkanında

karizma: kestaneye benzer, cızdırmaya gelmez. isterse monica belluci olsun, “şarz” diyorsa işi bitmiştir, dönüp de suratına bile bakmam yani. geçen minibüste gidiyom, gayet latif bir yaratık var önde, dünya ne güzel, kuşlar ötüyor, hayat bayram, çiçekler böcekler vesaire derken, bizimki açtı ağzını ve film koptu oracıkta: “bilmemnereye sapacak mısınız şöfer bey?” hay çanağına yestehleyeyim! lan dünyamı nasıl altüst edersin be sen. yazıklar olsun, tek bir harfle yıktın perdeyi eyledin viran. halil berktay hocam, sen de allahaşkına soru işaretleriyle ünlem işaretlerinden önce bir tık boşluk bırakma. bu naneyi ilk kez reglam söktörünün “duayen”lerinden biri, hem de “türkçe, türkçe!” deyu inleyen bir şahs-ı muhterem yedi, onun marifetidir, ama sen saygı duyduğum muhteşem bir profsun, sen yapma bari. ha bi de “bağyan” rezilliği yetmemiş gibi, son zamanlarda “lavabo” kepazeliği türedi. oğlum neresine sıçıyonuz o nesnenin siz bakiym? sonra nasıl temizliyonuz, zahmet vermiyor mu? yazık değel mi size? tuvalet, helâ, ayakyolu, wc, sıfırsıfır vesaire dururkene zor belâ lavaboya sıçılır mı? laf nereden nereye geldi sayın seyircı, iyisi mi biz örnek tümceyle kapatalım bu boktan mevzuu ve de reca ederim siz siz olun lavaboya sadece ellerinizi yıkamak için gidiniz, malum icraat için münasip mekânın ismini yanlış telaffuz etmeyiniz, siyaseten doğruculuksa muradınız, o öyle olmaz. karizmayı cızdırmak kolay, cila pasta yapmak zordur.” (kaportacı ali usta’nın laforizması)

23 Yanıt

  1. Tek harfle yıkmamış, milpardon, iki harfle yıkmış!

  2. 🙂
    “Lavabo” kısmına yürekten katılıyorum. Ben üstüne basa basa “tuvalete gidiyorum” diyorum, bu yüzden ayıplandığım da olmadı değil.
    Bir de alakasız belki ama dün eczaneden aldığım Kotex’ i eczacı öyle bir paketledi ki görünmez olsun diye, sinirlerim zıpladı. Sanki kabahat işliyoruz anasını satıyım.

  3. Şarz Diyenleri Baz İstasyonlarına Zincirleme ve Dünyanın Bütün Dillerindeki J ile Başlayan Tilciklerin Herbirini Biner Kere Deftere Yazdırma Derneği’ni kurdum bugün. Onlara kusturuncaya kadar “Deren Bayan Çayı” içireceğim. İnanabiliyor musunuz, varmış böyle bi çay. Bayan yanı gibi, bayan çayı. Allahım sen Türkçeyi bilumum bağyancılardan ve lavabotörlerden koru!

    Sizin Kotex de pembe Aşk gibi bişi herhal, Talisman Hanımcığım… Gri rengi yok mudur onun?

  4. İnculuzlar lavatory diyorlar ya, hani acaba bizim kibarcıklar da bundan esinlenip lavaboyu uydurmuş ve herkes de bir akıl buna itibar etmiş olabilir mi?

    Tamam tamam!
    Böyle bir iyiniyet olmadığını biliyorum.
    🙂

  5. Bizim kibarcıkların boynu altında kalsın inşallah derim, başka şey demem efenim!

  6. Bu arada, yeni okurcuklarımız merak buyururlarsa diye not düşeyim dedim; Monica aplamızı rahmetli -ay pardon, ağzımdan yel alsın- Metin Bey pek severdi. Ben sevmiyom.

  7. Aaa Monica sevilmez mi? Allah taş yapar. 🙂
    Ben bir hemcinsi olarak hastasıyım.

  8. Metin Bey -hatırlarsanız- Monica aplamıza sabun ve nylon çorap olmak isterdi hep… Benim başka idollerim var efenim.

  9. Hımm bu ilginç aslında. Evet hatırladım.
    Ben mesela Jeremy Irons’ a ne olmak istedim?
    Off aklıma direk don geldi. Zarif bir insan olamıyorum elimde değil. 🙂 Hayır insan bari boxer filan der, don ne?
    Şimdiki idollerinizi de alsak bu arada?

  10. “istedim” değil “isterdim” olacak.

  11. “Şimdiki” demeyelim, Hafif Abi’nin idolleri diyelim. Ama durun bi dakka, onları lugatimizin “idol” maddesinde ele alsak, hı? Ne dersiniz?

  12. Talis Hanımefendi, Talis Hanımefendi!
    Nedir o?
    Boxer filan?
    😛

    Sence biraz yaş almadı mı, Jeremy?
    🙂

  13. Pek Giymetli Hafif Agabeyim,

    Ben (yasi cok olsun) Kibariye hanimefendinin anasinin “shefooorrrrrr, sheeeefooorrrr, yiktin ocagimi seeefooorrrr” diye bagirdigi o gunden beri kelimenin “sofor” olmadigina inaniyordum…
    Siz de olmasaniz hala oyle biliyor olacaktim 🙂

    Belluci hanima da haksizlik etmeyin rica edecegim. Kendisi onca yil tenine sabun olunaraktan dokunma hayali ile bizleri yasatmis , su yasimiza getirmistir. Nankorluk etmek bize yakismaz. Kendisi 70 yasina da gelse “tenine fileli corap olunasi gelen” Monica hanimefendiyi unutmayacagiz.

    Monica Belluci Hanimefendiye Sabun yada Corap Olasi Gelenler Dernegi Adina : ben :p

  14. Hehehe.
    Bir an kendimi kaybetmişim Ekmekçikız Hanımcığım..
    Yaş aldı almasına ama o birtanedir, üzerine idol edinemedim.
    Belki Hugh Jackman.

  15. Sevgili Konstantin Kardeşçağızım,

    Bizim minibüsteki latif yaratık, e’yi ilk hecede değil, ikinci hecede kullanıyordu. Demek ki Kibariye hanımefendüyle uzaktan akrabalıkları varmış.

    Monica aplamıza olan bağlılığınız ise gözyaşartıcı walla! Metin Bey’in kulakları çınlasın.

  16. Talis Hanımcığım,
    Az biraz kışkırtayım sizi demiştim de… :))
    Tamamıyla haklısınız aslında Jeremy Beyefendi mesela “Damage” filminde tüm zamanların idollerindendir.
    İkinci defa haklısınız, yeni zamanlarda Hugh Jackman beğeniye layıktır. 🙂

  17. hafif abi’nin “the original” yazısına diyecek lafım yok. gün gelecek dabulüüüü siiii de diyecekler tuvalete, ahanda buraya yazıyorum.

    birine bir şey olmak mevzuunda ise size iç dünyamı açaraktan şunları söyleyebilirim: liam neeson’ın son zamanlarda çektiği aşk ve ölüm acısına merhem, gary oldman’ın o güzel gözlerini gördüğü ayna, james hetfield ve bon jovi’ye ise icabında paspas olmak isterdim. ha bir de jacques brel’in mezar bekçisi olabilirim. (pek masumane oldu farkındayım ama hiç kimseye don, boxer, çorap vs. olamayacağım sanırım:))

  18. Ya Joa’ cım, onlar arzu nesneleri, öyle romantik hisler beslenmez, arzulanır onlar. 🙂
    Adı üstünde “That Obscure Object of Desire”
    Miheheh

  19. Ahahah, Hafif Abi Bey, memlekette cok basima gelir bu. Tas gibi cocuk, gozum gonlum acildi dersin, beyimiz bir konusmaya baslar, gerisin geriye uzaklasirsin. Cancagazim sen hic konusma poz ver sadece dersin. Kizlar icin de aynisi soz konusudur, bir havali, bir guzel, bir icim su, agzini bir acar kacacak yer ararsin. Gecenlerde bunlardan biri Sadabad’i A’lari uzatmadan soyledi, catapat der gibi, kendisine kafa atma hisleriyle doldum tastim o an.

    Talis, yirim seni 🙂 For me “That Obscure Object of Desire” equals to John Malkovich efenim. Ayrica kendisi gecenlerde Istanbul’a geldiklerinde giydigi o muhtesem dosemelik kumastan ceketiyle de beni benden almis, yillardir perdecilerin onunde salya akitip adamcegizleri `ya siz deli misiniz ya, bunlardan ne guzel elbise olur, tayyor takim olur, su ipekliden harika bluz olur, hic bunlardan perde yapilir mi arkadasim, kes oradan bana cift en bir metre sundan bakiiim` diye tacizlerimin manasiz olmadigini gostererek bendenizi dunyanin en mesut, en bahtiyar kadinlarindan eylemistir. (Tebii simdi o dosemelik kumastan dedigim ceket kim bilir belki de meshur bir modacinin muthis bir eserimistir, kusura bakmasin kimse, modanin sanatindan zerre anlamam fekat anlayana saygim sonsuzdur)

    Ondan kalmamissa Alan Rickman da olabilir. O ne ses, o ne ses… Var mi ondan guzel Snape su dunyada? Adam zevkli de, Emma Thompson’i takmis koluna…

    Yalniz milletin dedem yasindaki adamlari neden bu kadar mukemmeller?

    Da ben de burayi kahveye cevirdim yalniz. Affinizi dilerim efem.

  20. Ha,aklima sonradan geldi, Lilium Jeremy Irons’i Bosna’dan gelirken havalimaninda gormustu. Balkan film festivaline mi katilmis da ondan Bosna’da miymis ne, kac gun havalarda dolasmisti 😛

  21. Sevgili Passive II Sultan, dert etmeyin, rahat olun lütfen. Burayı bir nevi kıraathane salonu addedin, yalnız biliyonuz sigara yassah. Lugatimize her nevi katkı kabulümüzdür, buna döşemelik kumaşla bezeli karizma betimlemeleri dahil.

  22. Ahh Passive’ ciğim ah.. Yaramı deştin.
    Lilium’ u zamanında çok kıskanmıştım bu yüzden. Bir de anlatmıştı ballandıra ballandıra. Zalim!
    Alan Rickman hakkında aynı fikirdeymişiz bir de. Yani Harry Potter’ sız Harry Potter olur ama Alan Rickman’ sız Harry Potter olmaz. Öyle de iddialıyım. Çok tatlı adam yaa, girdiği her filmin havasını değiştiriyor.

  23. ya talisciiim ben bu arzu nesnesi olayını beceremiyorum. kimse kimsenin arzu nesnesi olmasın. kimse nesne de olmasın zaten, herkes özne olsun. sevgililer arzulasın birbilerini. yanlış zamanda doğmuşum, farkındayım ama gücüme gidiyor yahu. ben jeremy irons olsam bozulurdum yani şimdi:)

Bir Yanıt Bırakın

