hicabi bey’in reklam rezervasyonu

reklamveren: şirin belde patagonya’da soyuna az rastlanan, havadan nem kaptığı anda pazarlama stratecisi mazarlama stratecisi dinlemeyen, en birinci hobisi olur olmaz white space doldurmak suretiyle tasarımın içine sıçmak olan, karısının ya da naynayının megaultrasüperharika zevkiyle kendine logo cızıktıran ve bu logoyu at nalından ve tarrağından hallice bir imza şeklinde orada burada kullandırmaya itina gösteren, işveren ile kötveren arasındaki bir anlam hattında gidip gelen dekovil şeysi. son saniye istekleri saymakla tükenmez, her boku o bilir, hem okudum hemi de yazdım türküsünü çığırmayı ve müşteri ilişkileri direktörlüğü müessesesini pek sever. başka bir hobisi de zırt pırt konkur düzenleyip olabildiğince acans sikmektir. reklamcı taifesinin eti sütü bir yana kılından tüyünden bile faydalanan, halbuki kendisinin etinden sütünden kılından tüyünden faydalanılacaktı olan yarı-evcil mahlûkat da diyebülürüz zatıalisine. neye niyet neye kısmet işte sevkili kreatifim direktörüm! reklamveren dediğinin hepiciği höküzdür, höküzlerin gözleri vardır, o halde ben höküzgözü şarabını pek severim.” (lise iki mantık kitabından araklanmış bir endüksiyon örneği.)

(*) hafif abiniz, aklına estikçe ve maziyi hatırladıkça bu maddeyi gözden geçirip geliştirecektir.

14 Yanıt

  1. hep haklıdır kendisi. velinimettir. sadece höküz değildir, önde gidenidir. uyku ve sinir katilidir. hemi de seridir. parayı verir, düdüğü çalar.

  2. Oh oh, içimin yağı eridi wallah.

  3. ah pardonunuz, misyon-vizyon şeysini unutmuşum. o hayali küçük alileri anlatır kocaman el-kol hareketleriyle. sen de onun anlattığını anlatırsın. popstar jürisi ahmet san gibi geviş getire getire “olmadı” der. bir de meşaş olayı var. meşaşımız nedir? allahından bulasın. meşaş budur. ekmek parası diyor insan ama ekmek mi yedik senelerce taş mı belli değil. ha bi de ukaladır. ve genellikle adam gibi tokalaşmayı bilmez. oh be, bana da iyi geldi!

  4. Ama efenim durun bi dakka! Meşaz ve misyon-ül vizyon maddeleri ayrıca ele alınacaktır. Bu hikâye öyle kolayından bitmez!

  5. peki efenim, bekleriz sıramızı. gelin ata binmiş, ya nasip demiş. (sancho panza’ya benziyorum bu aralar:))

  6. “Memnun ve mesrur oldum, bendeniz de Donkişot!” demeyi ne çok isterdim ama o gadder uğraştım, bir roman kahramanı olmayı bi türlü beceremedim anasını satayım.

  7. benden de iyi silahtar olmaz zaten. anca çeneme vurur böyle. boşveriniz, metin olunuz. bahsi geçen beyefendiye de sevgilerimizi iletiniz görürseniz.

  8. Pekü JoAcan. Ben selâmınızı iletmek üzre şöyle bi İnebahtı’ya doğru uzanayım bari.

  9. aman efenim elinize dikkat. selametle.

  10. Vayy biz de diyoruz “reklamcı olalım ne güzel, onlar hem zibidi gibi giyiniyor ohh” Yani algı budur reklamcı ile ilgili. Meğer ne dert ve reklam verenler varmışş..

  11. Ayrıca bugün reklam veren yarın neler vermez efenim. Yaa yaaa..

  12. Reklamcı algınız da ne kadar şirinmiş Talisman Aplacım. Şöyle diyeyim. Küresel ağlara bağlı ajansların taifesine uyuyor aslında. Hiçbir toplumsal/topluluksal/sınıfsal/grupsal vs kesim homojen değildir bilirsiniz, bizim taife de öyle işte. Kimisi şeklen, kimisi özü itibariyle, kimisi her iki bakımdan da -sizin sevimli deyişinizle- “zibidi”dir; kimisinin ise kapısından geçmemiştir zibidilik. Amaaaan, ben mi kurtarıcam reglam söktörünü yav! Siktir edin gitsin.

  13. yahu bu arada ben geçmişte dünya tatlısı birkaç reklamverenle de çalıştığımı hatırlayarak hicap duydum bir an. kendilerini tenzih ederim. istisnalar kaideyi bozmaz diyeyim.

  14. Ben da. Ve bence de.

Bir Yanıt Bırakın

