hicabi bey’in çil horozu

kuku: kukuriku şeklindeki horozsal nidanın, komşuların şikâyeti üzerine iki mezür kısaltılmış hali. birtakım etimologlar ise, ki aralarında sevan hocamın da olduğu rivayet edilmekte, bu tilciğin kökeninin kukumav kuşuna dayandığını iddia etmektedirler. aranızdan bazı yarım akıllılar bu tilciği olmadık anlamlara yoracaksa yorsun, elden ne gelir. yalnız duydum ki bunun kitabı bile çıkmış (sel yayınları), çıkmakla kalmamış bi de üstüne toplatılmış. hatta belkim yakılmış bilem olabilür. ne de olsa halâ pilav üstü nazi ruhu, şirin belde patagonya’nın değişmez menüsü. ha bi de piyesi mi oynamıştı neydi, kukular monolog halinden diyalog haline, oradan da ismin beş haliyle maddenin gaz haline bi türlü geçiş yapamıyorlardı. valla ben bu işlerden pek anlamam. bildiğim bişi varsa o da, hem milletçe hem de insanlık olarak bu lüzumsuz ve muzır kukusal merakımızın yolsuzluk, susuzluk, elektriksizlik ve küresel ısınma felâketler zinciri halinde geri dönerek bize girdiğidir. uslu uslu otursak ne olurdu sanki, bok mu var. hem de tez vakitte nesli tükenip soyu kururdu (ikisi aynı şey ey kari) şu insan denen zararlı mahlûkatın ve böylelikle tabiat da kanserli hücrelerinden kurtulmuş olurdu. az kalsın unutuyorduk; bu tilcik, aynı zamanda kukuletanın küçüğü anlamına da gelmektedir. “marifet pipide yahut kukuda olsaydı beyin dediğimiz örgene ne lüzum olur idi” demiş patagonyalı dedelerimiz. ne demek istemişler anlayamadım. siz de anlamayın, dağınık kalsın. (aslında bal gibi de anladım: beyin dediğimiz soyutlamacı, betimlemeci, çözümlemeci ve bireşimlemeci örgenin, bir nevi mikroevren addedilebilecek insan organizmasının tek hakimi olduğu gerçeğinin vurgulanmasıdır bu dedesel laforizma. acaba doğru mu anladım? ya da doğru anlattım mı? ne dersiniz haydar bey?)

(*) jeostratejik ve alafontonfunik ehemmiyeti haiz bu madde de icabı halinde güncellenip genişletilecektir ey kari.

7 Yanıt

  1. patagonyalı dedeler de pek demode kalmış azizim.

  2. Efenim dedeler öyledir şirin belde Patagonya’da. Gerontokratik siyasi kültürümüzün nadide çiçeklerine bir bakınıs, göreceksiniz ki… Öfff, zebbah zebbah nutuk atmaya başladım. Patagonya toplumunun dedeleri öyle de torunları pek mi farklı sankim! Amaaaaan, neyse ne işte, derdi bize mi düştü –sözün bu ucuna a ile başlayan bir abbreviation eklenmelidir netekim.

  3. Yav altını üstüne getirdim Kadıköy sahaflarının, yine de bulamadım anasını satayım bu kitabı. Gerçi sahafa düşmeye fırsat bile bulamamıştır belki de garibim. Elinde olan var mıdır siz muhterem karilerimden aceba desem?

  4. kitap bende yok ama netkitap.com ya da ideefixe stoklarında var görünüyor hafif abim. bir de oralara bakınız isterseniz.

  5. Efenim çok sağolunuz. İnternetten alışveriş etmeyi gözüm yemiyo, bu kart hikâyelerinden filan. Ama seyyar pos cihazıylan geliyorlarsa kapıya ne alâ. Bi bakayım.

  6. ayda bir kez remzi kitabevi’ni talan ediyorum. isterseniz bir de oraya bakayım (çok umudum yok ama yine de deneriz). bulursam alır size gönderirim.

  7. Ziyadesiyle sevinirim efenim.

Bir Yanıt Bırakın

