hicabi bey’in ayağı gardiyan

kapitalizm: lan ameliyat olduk, hem de iki kerre, hastayız geberiyoz, yine de sike sike işe gelip eşşek gibi çalışıyoz ağustos sıcağında. işte kapitalizm budur aq. “– bugün boss içün ne yaptın çekirge? – kârını maksimize ettim usta.” (kapitalizm tilciği bu son tümcede gizlidir ey hafif abi okurcuğu!)

(*) bu madde keyfimizin kahyası izinden döndüğünde güncellenip genişletilecek maddelerdendir.

20 Yanıt

  1. Aman Hafif Beeey!
    Dert ettiğiniz Ağustos sıcağı olsun, şunun şurasında ne kaldı bitmesine? On gün mü nedir? Çalışın çalışın, efenim.

    • Efenim vurgu burada Ağustos sıcağına diiildi ki. Hem Ağustos sıcağı dediğiniz nedir ki, gelir geçer. Velâkin kapitalizm tabir edilen sosyoökönömük formasyon pek de gelip geçeceğe benzemiyor. En azından ahir ömrümde ben göremem bu happy end’i maalesef.

  2. Diildi abiciğim, diildi!
    Teyzeniz onu anlamıştı da, lafı yörüngesinden saptırmak ve de abiyi kışkırtmak için….
    😉

    • Aaah ah, Hafif Abi’nizin ahir ömründe nerdeyse tekrardan gomonis olacağı geliyor… Ağustos sıcağının lafı mı olur efenim…

  3. bu maddede ağlayacak gibi oldum ben hafif abim. ama olmaz ki, böyle de yapılmaz ki!

  4. Pek kıymetli JoA Kardeş,

    Çok klişe bir mantıksal çıkarım vardır hani, “gerçekler acıdır” diye başlayan, bu da öyle gibi duruyorsa da pek de öyle diil. Gerçekler acıysa tatlıbiber ne güne duruyor efenim, bizim semt pazarında bir köylü kadın bahçesinde besleyip büyütüp getiriyor, denedim, hiçbiri de acı çıkmadı valla. Yani demem o ki, sayısaldan para çıksa ben bu kapitalizm illetinden yakamı paçamı bi güzel kurtarıcam. Siz de deneyin, kapitalizm canavarının kollarını uzatamayacağı meskûn olmayan bir mahall’e kaçın, köylü teyzem gibi biber patlıcan domates yetiştirin, kendinize otarşik bir imparatorluk kurun. Ne bu yav çektiğimiz.

  5. bu ne ironi ahhhh hafif abim. sayısaldan para çıkınca kapitalizmden kurtulmak kulağa pek hoş geliyor:) düşündüm düşünmesine. hatta bunun adını “tandır-salça procesi” koymuştum. tandır ekmeğinin üstüne sür evde yapılmış mis gibi domates salçasını, ooooh falan filan. bi de reçel yapmayı öğrenecektim. sonra bir de baktım ki bir arkadaşın ayvalık’a yerleşen annesi, yaptığı reçelleri satmaya başlamış geçinmek için. buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    • Efenim, Metin Bey üçüncü ameliyatını da bi olup iyileşsin, bakın o zaman Utopos nam şatosunda bu hususta ehemmiyetli makaleler döktürecekmiş, bana öyle dedi. (Siz hep onun Soğuk Yemek tabir ettiği kulübesinin bahçesinde dolandınız, Jazzetta isimli malikânesine de uğramışlığınız oldu belkim, lâkin sanırsam şatosunun kapısını hiç çalmamış idiniz, di mi?)

      • soğuk yemek’ten neredeyse hiç çıkmadım, jazzetta’ya epey sık uğradım ama sessizce dolaştım içeride. şatoya fa uğramış idim lakin benim boyumu aştığı için lilliput pisikolocisine kapılıp duramamıştım içeride. hele bir metin bey iyileşsin de…

      • Pekü. Sizi muhayyel otarşik imparatorluğumuzun bir numerolu citizen adayı olarak takdis ediyorum şimdiden öyleyse.

      • 1:27 yorumu, inat ve ısrarla kendini en sona alıp duruyor nedense! Aslında 1:24’e cevaptı bu.

  6. mille merci… kafa kaaaadı çıkarttırmak için işlemlere başlarım efenim.

  7. “kapitalizmin kökü “kap”tan gelir. yanisi, “kap ve kaç”.
    ….desek de, ordusunu, vurdusunu kırdısını, cemaatini uyuşturucusunu bir sistematiğe yapıştırdığında, “kaç”masına gerek kalmıyor, kovalıyor. kapkaç”tan “kaç”ı çıkardığımızda, geriye “kap” kalıyor ve kaldığı yerde hava koşullarından ekşidiğinde, “yığ” kimyaslıyla yeni bir biçim alıyor.. kapyığ oluyor.

    yığınanığın göçüğünde kalmak zorunda olunduğunda acıyı nötürlemek için ya dua veyahut şaraba vurmalısın kendini, ya da yığınağı dağıtacak kollektif bilince..

  8. (Yorumların sırası nasıl değişiyor anlamadım yav.)

    Zihni Beyciğim,

    Max Stirner nam değerli düşünürümüzün devlet olgusuna karşıçıkışını temellendiriş mantığıyla benim kapitalizme karşı feryadımın teorik temellendirme mantığı aynıdır. O yüzden, dua yahut şarap değil, kafasal isyanla yüreksel isyanın işbirliğinin devamı yeterlidir benimçün.

  9. kapitalizm ibne gibi puşt gibi bir şey ya. ben öyle duydum.

  10. aman abi, hafif abi, sağlık haberlerinizi aldık mutluyuz yani abi.
    abi siz ne diyorsunuz? şu kapitalistlerin dersane sektörünü kendilerine pay etmiş ağalarının dersanelerinde çalışan kadın öğretmenlerin çocuklarının burçlarına bir bakın derim ben kapitalizmin sömürdüklerinin nerelerine kadar girebildiklerini görmeniz için. tüm dersane çalışanı kadınların çocukları ya ikizler, ya aslan ya başak.
    o kadar diyorum ben size artık. gerisini anlayın:))
    müşerref oldum bu arada:))

  11. Kapitalizmde insan insanı sömürür, Komünizmde tam tersi. Hoşgeldiniz Hicabi hafifabiciğim.

  12. Mister No Beyciğim,

    Hoşgeldiniz. Sizi burada görmek ne güzel.

    Efenim kapitalizme alternatif olma iddiasıyla yola çıkan reel-sosyalizmin de matah bişi olmadığını insanlık büyük bedel ödeyerek anladı. Argümanı b değil de sadece ve sadece anti-a olan hiçbir Y’nin hiçbir X’ten NİTELİKSEL farkı olamayacağını anlamak için insanlığın böyle madden ve manen pahalı bir derse ihtiyacı varmış demek ki, n’apalım.

    Yukarıda adını zikretmiş olduğum Stirner meselâ, iyi bir noktaya temas ediyor. Ama nerdeee bizde öyle incelikli analizler…

  13. Madafaka Beyciğim,

    Valla gökten zembille inmedi bu kapitalizm dediğimiz illet. O da bir sosyoekönömük formasyon işte olup olacağı. Lâkin bizdeki o bile değil tam olarak.

    Ben onu bilir onu söylerim: Kapitalizm ahlâkı, ahlaksızlığın daniskasıdır.

  14. Mia sorella,

    Amanin ben de başağım! Fekat valide öğretmen filan değildi, bu ne iştir şinci???

    Neyse, hoşgeldiniz diyeyim, konuyu değiştirip. Heh heh!

Bir Cevap Yazın

