hicabi bey rüzgarlı bayırda dikelirkene

bayrak: faşistlerin vesayet meraklısı olanlarının orda burda, kırda bayırda, yağmurda çamurda, derede tepede, kekliği düz ovada sikerkene, ilkokul bebelerinin tazecik beyinlerinde, velhasılı en olmayacak satıhlarda bile götümüze (pardon, gözümüze) erekte bir direk şeklinde sokmaktan; evde oturan cinsinden olanlarının da bayramda seyranda ve bayram seyran değilken eniştem hepimizi öperkene zırt pırt pencere süsü yapmaktan (off, tren gibi aşağısaksonya tümcesi mübarek) çılgıntürkçesine zevk aldığı ve hatta komşuları bu münasebetsiz zevk çığlıklarıyla rahatsız ederek beyaz masalık olduğu, çift bıçaklı permatik. bıçağının biri aşağılık kompleksi, diğeri en hasosundan bölücülük ve hakikisinden vatan hainliği. sevan hocam da bu bahsi faşistlerin götüne (pardon, gözüne) sokmaktan acaip zevk almış durumdadır ve bir kavanoz gaitayı hazırda tutmaktadır (tevbe estağfirullah). bkz: kelimebaz şeysi. “en büyük bayrak, bizim bayrak!” (üşendim, ölçemem valla.)

(*) bu maddeyi girince amsiklopedik lugatimizin önsözü “previous entry” oluverdi. yeni gelecek ziyaretçilerimiz de bilirler ki önsözler genelde okunmaz. ama bizim önsözümüzü okumadan şurdan şuraya adım attırmam sizi. kim yazmıştı, enis batur bey mi, bir önsözler kitabı, ben de yazıcam büyüyünce. onu da okutturacam size, hemi de yirmişer gaymenizi bilem alıcam bu parasızlıkta çifte kavrulurkene. ha bi de bir bey var merak ettiğiniz, biliyom. merak etmeyiniz, kendisi profesyonel hasta olmaya karar verdi bir süre. öyle iyiymiş. dünyayı gözü görmüyormuş. bedeni harap ve bitap, sinirleri laçkaymış. zaman dediğimiz aynştaynsal kısa tarihi biraz daha uzatıp sündürmeye ihtiyacı varmış. ha bi de, us beyciğimin bugünkü yazısının bir kısmısını henüz yazmadığım taraf maddesinde alıntılamak istiyom ama buranın formatına uymayacak sanırsam. en iyisi siz ordan okuyunuz, okutturunuz.

6 Yanıt

  1. Ah, Hafif Abiciğim ah!
    Bakınız bazı komplekslerim varmış, ortaya faş oldu, aniden!
    Kuzum ben ne içün “çavdar teyze” oldum?
    Hadi cavdar kısmını anladım, azizim Simon takmıştı, güzel!
    Fekat o “teyze” ne yahu?
    Filhakika, ahalinin çoğundan büyük olduğum bir gerçek -neyse ki sizden küçüğüm! keh keh!-
    Yani teyze olmak, nayır n’olamaz işte!
    İstirhamım o ki, amsiklopedik lügatınızda buna çare bir sözcük tilcik neyin bulunabilir.
    Değil mi?

  2. Efenim, bendeniz rahmetli adayı Metin Bey gibi bütün yorumlara cevap yetiştiremeyeceğim maalesef. Ama buna cevap vermeliyim ki yanlış anlaşılma olmasın, sizi üzmek en son bile düşünmeyeceğim birşeydir çünküm.

    “Teyze”, bizim alaturka kültürümüzün bir yanıyla kapitalist şehirleşme öncesi dönemlerin dildeki tezahürlerinden biriyse, madalyonun diğer yüzüne bakarak söylersek, bir yanıyla da sözkonusu kültürün sıcaklığını, içtenliğini yansıtan bir ifadedir. Yani bu, sizin ısrarla zannetme eğiliminde olduğunuz gibi bir “yaş meselesi” değildir! Ne var yani, siz teyzeyseniz ben de amcayım. Gerçi otobüste falan bir “genç” (!) bana “gel amuca, otur şöyle!” diye yer verirse döverim oni, o da ayrı mesele (ayrı?).
    Boşuna mı Hafif Abi’liğe sığındık?

    • Anladım oni, Amucacım!
      🙂

  3. Hımmmm… Nakavt mı oldum şincik?!

  4. bayrak konusunda kimileri de şunu demiş:

    http://www.komunaliskembe.com/2009/07/bayraklar-bayrak-yapan-ustlerindeki.html

  5. Bi hımmmm daha… Gittim gördüm okudum ve de tırstım. Tehlikeli mevzular bunnar… Bu arada hoşgeldiniz sevgili Efervesan Tablet Bey kardeşçiğim.

Bir Cevap Yazın

